Školský špeciálny pedagóg - ŠŠP

Mgr. Jana Jancová

Plán hlavných úloh a činností ŠŠP:

Pôsobenie ŠŠP vychádza z práv dieťaťa na prístup ku vzdelaniu a k výchove a  na základe platných zákonov a vyhlášok umožňuje zdravotne postihnutým žiakom integrované vzdelávanie v bežnej ZŠ osvojením si princípu rešpektovania individuality každého žiaka.

systematické pozorovanie a diagnostika problémových a zaostávajúcich žiakov na základe spolupráce s triednymi učiteľmi

odporúčania na zabezpečenie špec. ped. starostlivosti adekvátne potrebám každého žiaka

kooperatívne vyučovanie - účasť ŠŠP na bežnej vyučovacej hodine
   individuálne vyučovanie - dieťa na vyučovacej hodine u špeciálneho pedagóga 
   špeciálne reedukačné kompenzačné vyučovanie - na vyučovacej hodine u ŠŠP je skupina detí s rovnakým vyučovacím problémom
   výchovno terapeutická činnosť

poskytovanie pomoci, konzultácií a spolupráca s rodičmi žiakov  pri riešení každého individuálneho prípadu, osobnostného rozvoja postihnutých, podpora a pomoc rodinám a žiakom so sociálne znevýhodneného prostredia

príprava, organizačné  a materiálno technické zabezpečenie projektu otvorenia špecálnej triedy pre žiakov so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími problémami (ŠVVP) v šk. r. 2002/03

spolupráca s poradenskými inštitúciami: PPP Čadca, ŠZŠ Čadca, ŠPP Žilina, DIC a ÚDPaP Bratislava

osvetová a propagačná činnosť, príprava rodičovskej a nerodičovskej verejnosti na integráciu formou osvety v masovokomunikačných prostriedkoch i v osobnom styku

Charakteristika činností ŠŠP (školský špeciálny pedagóg):

  1. Pri podozrení na zaostávanie spôsobené rozumovými schopnosťami ŠŠP urobí vyšetrenie mentálnej úrovne

  2. Pri podozrení na špecifické vývinové poruchy učenia prebehne vyšetrenie v PPP a ŠŠP vypracuje plán individuálnej nápravy

  3. Pri podozrení na poruchy správania a emočné poruchy uskutoční  ŠŠP pohovor s dieťaťom, emočné testy a pri potvrdení podozrenia nasleduje vyšetrenie  a testy v PPP