Pôsobenie ŠŠP vychádza z práv dieťaťa na prístup ku vzdelaniu a k výchove a na základe platných zákonov a vyhlášok umožňuje zdravotne postihnutým žiakom integrované vzdelávanie v bežnej ZŠ osvojením si princípu rešpektovania individuality každého žiaka.
systematické pozorovanie a diagnostika problémových a zaostávajúcich žiakov
na základe spolupráce s triednymi učiteľmi
odporúčania
na zabezpečenie špec. ped. starostlivosti adekvátne potrebám každého žiaka
kooperatívne
vyučovanie - účasť ŠŠP na bežnej vyučovacej hodine
individuálne vyučovanie - dieťa na vyučovacej hodine u špeciálneho
pedagóga
špeciálne reedukačné kompenzačné vyučovanie - na vyučovacej
hodine u ŠŠP je skupina detí s rovnakým vyučovacím problémom
výchovno terapeutická činnosť
poskytovanie
pomoci, konzultácií a spolupráca s rodičmi žiakov pri riešení každého
individuálneho prípadu, osobnostného rozvoja postihnutých, podpora a pomoc
rodinám a žiakom so sociálne znevýhodneného prostredia
príprava,
organizačné a materiálno technické zabezpečenie projektu otvorenia špecálnej
triedy pre žiakov so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími problémami (ŠVVP)
v šk. r. 2002/03
spolupráca
s poradenskými inštitúciami: PPP Čadca, ŠZŠ Čadca, ŠPP Žilina, DIC a ÚDPaP
Bratislava
osvetová a
propagačná činnosť, príprava rodičovskej a nerodičovskej verejnosti na
integráciu formou osvety v masovokomunikačných prostriedkoch i v osobnom
styku
Charakteristika činností ŠŠP (školský špeciálny pedagóg):
Pri podozrení na zaostávanie spôsobené rozumovými schopnosťami ŠŠP urobí vyšetrenie mentálnej úrovne
Pri podozrení na špecifické vývinové poruchy učenia prebehne vyšetrenie v PPP a ŠŠP vypracuje plán individuálnej nápravy
Pri podozrení na poruchy správania a emočné poruchy uskutoční ŠŠP pohovor s dieťaťom, emočné testy a pri potvrdení podozrenia nasleduje vyšetrenie a testy v PPP